Изпрати запитване

Моят профил

★ Запази сайта
Поръчай по телефона
    Начало » Ангренажен ремък

Ангренажен ремък

Основната функция на ангренажния ремък е да осигури точната синхронизация между разпределителния и коляновия вал. Като зъбно колело зъбите на ангренажния ремък лягат по профила на зъбния барабан. Разпределителния вал активира клапаните, докато буталата на двигателя ,задвижват коляновия вал. Тази схема осигурява синхронизирано задвижване, като разпределителния и коляновия вал имат пропорционална постоянна скорост на въртене.
Напоследък ангренажния ремък все по-често се използва и за задвижване на други компоненти като водна помпа, алтернатори.

 

Обтяжни и паразитни ролки

Обтяжните и паразитни ролки имат същия строеж като всеки един лагер. Вътрешността на лагера се състои от метални сачми, които се движат по вграден канал, като по този начин се осигурява неговото равномерно движение.
Обтяжната ролка осигурява правилното обтягане на ремъка.

 

Какво може да се случи?

Ангренажният ремък и прилежащите му ролки имат "живот" равен на 45000 до 75000 километра за различните типове и двигатели. Тази информация може да се получи от производителя на дадения автомобил.  При движение "на пълна газ" ремъкът извършва няколко хиляди завъртания в минута, а обтяжните и паразитни ролки, няколко пъти повече. Ангренажния ремък най-често се къса в следствие на прекомерното си износване или в следствие на блокирала ролка. Това почти винаги води до повреда по клапаните, буталата и много други неща по двигателя или с други думи ще е нужен основен ремонт.

Далеч по-спокойни могат да бъдат собствениците на превозни средства с ангренажна верига, макар че и тя се разтяга с течение на времето. Този процес обаче е толкова бавен, че в много случаи се изравнява с продължителността на живот на самия автомобил. Индикатор за прекомерното износване на веригата е лекото почукване и пращене, показващо, че автоматичният обтегач е достигнал крайното си положение и е настъпил моментът за смяна.

Ако се скъса пистов ремък, който обикновено отговаря за работата на алтернатора, сервоусилвателя и климатика, последствия за двигателя няма да има, но пък ще спре да работи сервото на волана, в следствие на което колата ще стане трудноуправляема. Ще спре и зареждането на акумулатора, който отговаря за функцията на всички електронни и електрически устройства в автомобила. Всичко това ще доведе до едно - невъзможност за нормална или каквато и да е експлоатация на автомобила.

Automix.bg може да Ви предложи голяма гама ангренажни комплекти с или без водна помпа, както по отделно ремъци, обтечачи, паразитни ролки, обтяжни ролки на различни пройзводители - Ауди, БМВ, VW, Пежо, Рено, Мазда, Тойота, Форд, Опел и др.

Пройзводотели като: Contitech, INA, DAYCO, GATES, BOSCH и др.