Изпрати запитване

Моят профил

★ Запази сайта
Поръчай по телефона

Избери марка АНТИФРИЗ

    Начало » Течности » АНТИФРИЗ

Антифризът е течност , която бива използвана в различен тип агрегати, и двигатели с вътрешно горене, като целта й е да охлажда и смазва, в същият момент, триещите се части. Той циркулира в охладителната система на моторното превозно средство, посредством водна помпа, ( която пък от своя страна спомага за движението му по системата). Антифризът, за разлика от „чистата“ вода, има свойството да не замръзва при отрицателни, ниски,  външни температури. Поради тези причини, той намира широко приложение и е част от охладителната система на моторните превозни средства, с вътрешно горене.  Един от най – важните фактори на Антифриза е температурата му на кипене.

 Съвременните Антифризи, с широко приложение, например имат точка на кипене 110 Градуса по Целзий. В охладителната система на съвременният автомобил той се намира под налягане от 1 до 3 атмосфери, като по този начин точката му на кипене надвишава, по – горе изброените 110 Градуса по Целзий.

Видовете Антифризи се обозначават с т.н Цветни Кодове, а именно:

* OAT/G12/G12+ ( т.н Розов тип ) – Той лежи на основата на органични киселини ( или т.н „Long Life” – антифризи, с удължен пробег на използване). Те не съдържат Силикати в състава си.

* HOAT/G11 ( т.н Синьо – Зелен тип ) – Те лежат на основата на органични киселини -  С Добавени Силикати, в състава си, като не съдържат съответно Амини и Фосфати.

* LOBRID G12++ ( т.н Червен тип ) – Той лежи на основата на органични киселини, които са с ниско съдържание на минерали, С Добавяне на Силикати или Фосфати.

Интервалите  за подмяната на охладителната течност зависят от редица фактори. Големите производители, предписват, тя да бъде подменяна на всеки 3 години,с цел, да не губи мазилните си и охлаждащи свойства и  те винаги да бъдат в оптималният за това дипазон.

Проверката На Нивото на антифриза също е един от факторите, от които зависи дългият живот на агрегата, и това той да бъде в максимално добро здраве. За тази цел е необходимо периодично да се проверява нивото му в разширителният съд. По – голямата част от автомобилите, разполагат с разширителен съд ( прозрачен) , на който има обозначения за това до къде да бъде нивото му. Задължително е при проверката му, и при евентуалното му доливане, то да се прави задължително на студен агрегат, поради факта, че системата е под налягане, и работи под високи температури ( които биха довели до изгаряния на кожата ).

Обикновено за нашите климатични зони, концентрираният антифриз може да бъде разреден с вода, в съотношение 50 на 50, оптимизирайки температурата му на замръзване на около Минус 40 Градуса по Целзий, ( при концентрация на антифриза от Минус 80 Градуса по Целзий ).

Честите Проблеми с охладителната система, да се дължат на Антифриз, с ниско качество и неясен произход.  

Най – честите проблеми за загуба на Антифриз са:

* Теч от Водният Радиатор или вътрешното радиаторно тяло ( радиатор на парното) – в случай, на остарял и дефектирал такъв, теч от питата, или водните съединения.
* Теч от Водната Помпа – при разбита ос, дефектно тяло, или остарял и втвърден уплътнител ( О – пръстен ).
* Корозия по металните части на Охладителната Система
* Прегряване на системата
* Пукнатини и разрушения по пластмасовите охладителни пътища на системата
* Високо съдържание на азотни окиси в системата

Затова е важно периодично да се следи Охладителната Система за Течове, Тотална Липса на Антифриз, Прегряване и други. Редно е при видна загуба на Антифриз от съединение или елемент от системата, смяната и ремонта на въпросната, да бъде извършвана от квалифицирани кадри, с цел дългият и екслплоатационен период на агрегата.

МАГАЗИНЪТ НИ предлага богата продуктова гама от Антифризи с доказан произход и качество. Работим със следните брандове : CAR TECHNIC, BMW OEM, FEBI, HEPU, MOTUL, STARLINE, TOTAL и много други.