Изпрати запитване

Моят профил

★ Запази сайта
Поръчай по телефона
    Начало » Дюза

Дюзата или така нареченият инжектор е основна част от  бензиновите и дизеловите двигатели, с впръскване и полуверизиране на горивото,  от по – ново поколение. Различават се 4 основни вида дюзи.

* Механични
* Електромагнитни
* Електрохидравлични
* Пиезоелектрически

Различваме и два вида, спрямо горивото,  с което се захранват. Те са бензинови и дизелови дюзи. А според това, в какъв тип двигател се внедрявят, те могат да бъдат:

* При бензиновите:
-  Моноинжекционен тип ( при които една дюза захранва всички цилиндри).
-  Многоточков инжекцион ( при който всяка дюза работи за определен цилндър, впръсквайки в него вече предварително пресметната „порция“ гориво от компютъра на моторното превозно средство).

* При дизеловите – имаме няколко типа също, съответно:
- Комънрейл Електромагнитни дюзи -  ( при които иглата във вътрешността на корпуса се повдига под действието на електромагнит по сигнал на компютъра).
- Електрохидравлични – ( при нея горивото се подава към иглата от две страни – отгоре и отдолу, където се намират две горивни камери).
- Пиезоелектрически – ( принципът на действие е като при електрохидравличната дюза, с изключение на това, че клапанът, отварящ пътя на горивото, се контролира под действието на пиезоелектрически кристал).

Най – честите дефекти при дюзите се дължат на тяхното запушване, вследствие лошо и некачествено гориво, старо гориво или неподходяща добавка за горивната система.

Симптомите на дефектирали дюзи се състоят в нестабилният празен ход, понижена мощност, придърпване или нежелани детонаций по време на работата на двигателя. Трудното палене е характерно най – вече за проблемни дизелови дюзи.

Магазинът ни разполага с богата продуктова гама на всякакъв тип дюзи. Работим със следните брандове : BOSCH, DELPHI, HELLA, K – DIESEL, MAGNETI MARELLI, MONARK, SEALEY и много други.