Изпрати запитване

Моят профил

★ Запази сайта
Поръчай по телефона

Избери марка Крушки

    Начало » Крушки

Автомобилните крушки са главният осветителен елемент от електрическата светлинна система на моторното превозно средство. Те представляват стъклен „балон“ в сърцевината на който, са запоени нажежаеми жички. При пускането и подаването на ток към тях, бива наблюдаван светлинен ефект, породен от нагряването на жичките в сърцевината на тялото.

Крушката се състои от Цокъл ( в повечето случаи ) ; стъклен „балон“ ;  нагряващ се Проводник.

В днешно време наблюдаваме няколко вида крушки. Според състава си те биват няколко вида:

* Халогенен тип – най – често срещаният  тип крушка.
* Светодиоден тип – които е с по – висок коефициент на полезно действие. Те са от най – новият съвремен тип. Те са най – издръжливи , а като най – голям плюс за тях, са ниската консумация на енергия.
* Ксенонов тип – те светят два – пъти по – силно от стандартните крушки, халогенен тип, като в този момент консумират и с 30% по – малко енергия. Те навлязоха през 90 – те години, в момента намират широка употреба дори и при оригинално вгражданите автомобилни осветителни системи. За разлика от останалите два типа крушки, този тип е без нажежаема жичка в състава си. При тях, светлината се генерира, чрез възпламеняването на газ, който е положен отново в стъклен „балон“. За „запалването“ на този газ се грижи т.н „баласт“, който пък представлява електронен модул, генерирайки напрежение от 23 000 волта в пиково състояние. След, което поддържа работното напрежение от 85 волта, осигурявайки ярка и силна осветеност на ксеноноватата крушка.
При ксеноновата крушка, „цветовата“ температура се измерва в Келвини (К), която пък определя цвета на светлината, а именно:

* При 3000 К – Жълта осветеност
* При 4300 К – Топло – Бяла осветеност
* При 5000 К – Неутрално - Бяла осветеност
* При 6000 К – Студено - Бяла осветеност
* При 8000 К – Синкаво – Бяла осветеност
* При 10 000 К – Синя осветеност
* При 12 000 К – Синьо – Виолетова осветеност

Според Вида на конзолата за захващане и Цокъла на автомобилната крушка разграничаваме:

* H1 –  имат основа минус, и един контакт за плюс. Могат да бъдат от халогенен или ксенон тип за главен фар.
* H3 -  при тях основата е „минуса“, и имат изведен кабел за положителният полюс.
* H4 –  имат основа и три полюса – за плюс, минус, и трети за втори плюс за дългите светлини
* H7 -  имат основа и два полюса – за плюс и за минус, към буксата
* H11 – цокълен тип – който замества фасунгата и е перпендикулярен на посоката на балона на крушката.
* HB3 и HB4 -  този тип са халогенни крушки – с пластмасов цокъл, който замества фасунга. Свързват се с букса.
* D1R, D1S, D2R, D2S, D3R, D3S, D4S, D4R – това са ксенон крушки, с различен тип на цокъла, спрямо това дали „запалката“ ( баласта ) е едно цяло ( прикрепен към самата крушка ).
* C3W, C5W, C10W, C21W – този тип се използват при плафоните за регистрационните табели, както и при вътрешните плафони на автомобила. Имат два полюса – в двата си края.  
* H6W, H21W, H27W – този тип са халогенен тип крушки. Имат метален цокъл и ексцентрично разположени пъпки за закрепване на цокъла.
* P18W, P21W, PY21W, P21/4W, P21/5W, P27W/7W – този тип крушки се използват за мигачи, стоп – светлини, задни светлини и халогени. Имат метален цокъл в задният си край, и странични пъпки за закрепване в цокъла. Цифрените индекси, са мощността им във ватове.
* T2W, T4W, T5, R2, R10W, RY10W, R5W – този тип се използват главно за мигачи, задни светлини и халогени, като и стоп – светлини. Имат малък метален цокъл и малък „балон“ на крушката.
* W1/2/3/4/5/6W, W16W, W21W – тези крушки са от безцокълен тип. В основата си имат изведени контактни жички. Монтират се на габарити, вътрешни плаафони, както и за осветление на уреди по таблото и интериорните командни копчета.

Автомобилните крушки се водят консуматив. Те имат определен брой  осветителни часове живот, като след дефектирането им, се налага смяната им с нови.
Причините за дефектирането им се коренят главно, в продължителното им осветително време, като не е изключено да дефектират, и в следствие на влага, и окъсяване на конекторите им, както и в случай на лоша, или пък дефектна осветителна инсталация.
Затова е желателно преди потегляне на дълъг път или магистрала, особено вечерно време и по тъмно, да се прави една задължителна проверка на осветителната система на автомобила, с цел безопасно и спокойно шофиране.

МАГАЗИНЪТ НИ разполага с богата гама автомобилни крушки и ксенон системи. Работим с доказани се марки, с ясен произход, а именно: CAR TECHNIC, HELLA, MAMMOTH,  NARVA, OSRAM, PHILIPS, STARLINE и много други.