Изпрати запитване

Моят профил

★ Запази сайта
Поръчай по телефона
    Начало » Накладки

Как действат спирачните накладки?

Спирачната помпа (устройството, увеличаващо налягането на течността) водят до навлизане на спирачна течност в спирачните маркучи. Накладките са монтирани към неподвижни спирачни апарати. Спирачната течност задейства буталото, което притиска накладките към диска. Автомобилът намалява или спира изцяло, в зависимост от силата на натиск на педала.

 

Система за ранно известяване

Много съвременни накладки, дори и по-евтини такива, притежават вграден метален маркер – сигнализатор. Неговата задача е да информира шофьора за това, че триещият слой е вече износен и е време да се инвестира в нов комплект накладки. По време на движение и по време на спиране накладките издават метален звук.

 

Хлъзгане по диска

Добре монтраните и подбрани накладки трябва да водят единствено до износване на феродовия слой. Трябва да се износва равномерно при накладките на едната ос.
Но може да се стигне до замърсяване на феродовия слой на накладката (в резултат на теч на спирачна течност или на масло от колелата), което ще попречи на спирането – накладките ще се хлъзгат по диска. Признак за настъпването на такава авария е занасянето на колата на една страна.

 

Накладките „свирят“

Много често накладките свирят по време на спиране и това не е звук, предизвикан от маркера, чието предназначение е да информира за износване на накладките (накладките могат да бдъат дори нови). Причина за шума могат да бъдат или накладки с по-ниско качество, или накладки, прегрели поради дълго продължаващо спиране.

Новата накладка също може да издава шум ( да свири ) и да причини занасяне на колата в една посока по време на спиране, ако е лошо монтирана. Това се отнася за ситуациите, които накладките са блокирани в спирачните апарати. Сигнал за авария е деформираната носеща плочка на накладката, която може да бъде огъната. За съжаление в такъв случай е задължителна подмяната на накладките с нови на едната ос. Лошият монтаж може да доведе до напукване на триещото покритие, което от своя страна ще доведе неравномерно износване на спирачния диск, както и до намаляване на сигурността при спиране.

 

Биене на дисковете

Охлаждането на спирачните дискове (намокрянето на спирачните дискове след дълго спиране) води до деформиране на дисковете и до вбиване в триещия слой на накладките на метални частици, отделени от дисковете. Двата елемента (дисковете и накладките) ще бъдат значително по-бързо износени и трябва да се сменят с нови.

 

Прегряване

Накладките ако прегреят, ще доведе до частично или цялостно прогаряне на феродовия слой. Причина за това е много интензивно, продължително спиране, което може да бъде причинено от спортно каране (което изисква специални накладки) или планинско каране.

До прегряване на накладките може да се стигне и тогава, когаро буталото на челюстите, не може да се отдръпва. Тогава през цялото време накладката ще се трие по повърхността на диска, като предизвиква прегряване и изгаряне на феродовия слой. Накладките трябва да бъдат незабавно сменени, а за съжаление, за смяна ще бъдат и дисковете.

Ако шофьорът не реагира на звуците, които се чуват по време на спиране, може да се стигне до цялостно износване на накладките. Това ще води до триене на спирачния диск в носещата метална плочка. Ще предизвика шум, и което е по-важно, ще намали сигурността на спиране и ще унищожи дисковете. В резултат на прегряване могат да бъдат унищожени и спирачните апарати.

От онлайн магазина на Automix.bg може да си закупите накладки и спирачни дискове за всички автомобили. Имаме голяма гама от производители, като ATE, TEXTAR, DELPHI, REMSA, VALEO, TRW и др.