Изпрати запитване

Моят профил

★ Запази сайта
Поръчай по телефона
    Начало » Съединител

съединител LUKКакво е съединител?

Съединителят се състои от маховик, феродов диск, притискателен диск и аксиален лагер. Маховика от своя страна може да бъде твърд или демпферен (двумасов), аксиалния лагер може да е лагер помпа

 

Как работи един съединител?

Съеднителят е механична част, която свързва движението на коляновия вал със скоростната кутия на автомобила. Той има свойството, както да свързва двигателя със скоростите, така и да ги разделя

Притискателният диск притиска феродовия към маховика. Така въртящия момент се предава от маховика към първичния вал на скоростите. Аксиалният лагер прилага усилието върху притискателния диск и отделя феродовия диск от маховика. По този начин спира движението, което се предава от коляновия вал към скоростната кутия и се превключват предавките.

 

Как да разберем кога съединителя ни е за смяна?

По време на експлоатация феродовият диск се износва, като скоростта на износване зависи от употребата на съединителя .Износеният феродов диск не може да включи плавно и при рязко подаване на газ двигателят форсира, без това да се отразява на скростта на автомобила. Това са белези на пределно износване и дискът трябва да се подмени с нов (съединителят е за смяна)


Има няколко признака, които говорят за проблем със съединителя:

1. Непълно изключване
2. Приплъзване (боксуване)
3. Шум от аксиалния лагер

Оналйн магазинът на AutoMix.bg може да Ви предложи голяма гама от съединители на LUK, SACHS VALEO и др.