Изпрати запитване

Моят профил

★ Запази сайта
Поръчай по телефона
    Начало » Термостат

Термостатът е елемент на охладителната система, предназначен да контролира потоците на охлаждащата течност, в процеса на работа на двигателя. Както знаете моторните превозни средства, и в частност двигателите с вътрешно горе ( леки, лекотоварни и товарни автомобили) използват два кръга на охлаждащите цикли,  съответно малки и големи.
В началото течността циркулира в първият кръг, като след това, при достигане на оптимална работна температура на двигателя, клапанът  се отваря, и така циркулацията вече е на големият контур. Той е във формата термостат и клапан.
Устройството на  термостата и  елементите му са следните:

Ротационна пружина
Долна Граница
Горна Граница
Стебло
Клапа
Уплътнителен пръстен
Направляващо устройство ( Повишаването на температурата, отразявайки му се, позволява на вентила да промени позицията си). На съвременните автомобили се използват термостати с твърд пълнител. По този начин  термостатът е термочувствителен механичен вентил.

Принципа на действие на термостата е следният: Когато двигателят е стартиран, този вентил е в затворено положение. Охлаждащата течност се движи по малкият кръг, минавайки през главният воден радиатор. Това осигурява бързото загряване на двигателя до оптималната му работана температура. Щом тя достигне зададените параметри (около 80 градуса), термоелементът започва да се топли. Така корпусът на термостата се движи по стеблото. Табелата започва да преодолява усилията на работната пружина. В следствие на това се отваря достъп до голямата верига ( големият кръг ) на охладителната система. Вентилът се отваря постепенно, а не веднага, като по този начин  има  равномерен преход на течност от единият към другият кръг. Термостатът всъщност е напълно отворен само при 95 градуса и повече.
Когато двигателят е заседнал, температурата на течността пада. Съответно термоелементът започва да придобива твърдо състояние. Този процент е многократен, през работата на двигателят.
Температурата на термостата може да бъде различна. Обикновено тя варира от 69 до 85 градуса.

Неизправностите на термостата в повечето случаи са когато вентилът (клапата) е отворена наполовина или въобще не се отваря. Или говорим за така нареченият заседнал елемент. При наличие на някои от тези проблеми, термостатът трябва да бъде незабавно замемен с нов такъв.

Магазинът ни разполага с голяма богата и разнообразна гама от термостати. Брандовете, с които работим са утвърдени и наложили се на пазара, а именно:
 PIERBURG, REINZ, CALORSTAT by VERNET, ELRING, ERA, VALEO, VEMO, WAHLER, ASHIKA, AUTOMEGA, BEHR, MAHLE, MOTORAD, NIPPARTS, FACET, FEBI BILSTEIN, TOPRAN, VAICO, GATES, HELLA, STC, THERMOTEC, BGA, BLUE PRINT, JAPANPARTS, HOFFER, JP GROUP.